Onze geschiedenis

De geschiedenis van Hendriksen Accountants en Adviseurs gaat terug tot 1955. Hoewel het niet als familiebedrijf startte, ontwikkelde onze organisatie zich tot een hecht familiebedrijf met meer dan 130 medewerkers, verspreid over 7 vestigingen. Wij focussen ons op het bouwen van een lange termijn relatie, waarbij we laagdrempelig contact met de klant nastreven en zorgen dat hij/zij géén kansen onbenut laat. Dat noemen we ‘ondernemen met vertrouwen’.

Vrijblijvend adviesgesprek

1955: Oprichting: “een schuurtje achter het huis”

In 1955 startte de heer Ep Handlogten een accountantskantoor in een schuurtje achter de woning van de familie Handlogten aan de Uelserweg in Tubbergen. Door mond-tot-mondreclame groeide het aantal klanten en werd het al snel tijd om te verhuizen.

 

1970: Verhuizing en overlijden Handlogten

In 1970 kochten we het pand van de Rabobank aan de Grotestraat in Tubbergen aan. Toen de heer Handlogten begin jaren ’70 overleed, nam Gerrit Hendriksen het kantoor over. Jarenlang werkten we onder de dubbele naam ‘Accountantskantoor Handlogten – Hendriksen’.

 

1983: Opnieuw verhuizen en uitbreiding

Het aantal klanten en medewerkers bleef groeien en ons kantoor aan de Grotestraat werd al snel weer te klein. In 1983 verhuisden we daarom naar een kantoor aan de L. von Bönninghausenstraat in Tubbergen. Op dat moment werken er een kleine 15 mensen. In die periode raakt ook zoon Gerbert-Jan betrokken bij ons bedrijf – al is het dan nog in de vorm van een bijbaan. Onze organisatie groeide verder door: er wordt een vestiging in Almelo geopend en later in Rijssen. Beide kantoren ontstaan door autonome groei en mond-tot-mondreclame. Jarenlang ontwikkelt ons familiebedrijf zich gestaag door. De komst van de computer en later het online boekhouden biedt de accountancy-branche mooie kansen waarin we ons vooruitstrevend ontwikkelen. Zodoende waren wij één van de eerste kantoren die online-boekhouden aanbood.

 

2009: Gerbert-Jan Hendriksen neemt het stokje over

In 2009 nam Gerbert-Jan Hendriksen het ‘directie stokje’ van zijn vader over. Hij zette zich in om Hendriksen verder te laten groeien en om meer ondernemers te helpen in hun bedrijfseconomische doelstellingen. En dat was zeker niet zonder succes, want na 2009 openden we nog vier vestigingen geopend in Oldenzaal, Enschede en later ook in Hardenberg. In deze periode verhuisde ook ons hoofdkantoor opnieuw. In 2013 werd het nieuwe kantoor aan de Haarweg in Tubbergen geopend. De nieuwste uitbreiding van de organisatie vond plaats in 2022. Toen werd de vestiging in Zuidwolde toegevoegd.

 

2020-heden: Klantbeleving en ontwikkeling bedrijfscultuur

Met verregaande ontwikkelingen in cloud-based werken en de toepassingen van artificial intelligence heeft onze organisatie zich ten doel gesteld om 100% digitaal en zoveel mogelijk geautomatiseerd te werken. Door tijd te besparen op handelingen die geautomatiseerd kunnen worden, ontstaat ruimte om klanten verder te adviseren, samen sneller stappen te zetten en de persoonlijke band verder uit te bouwen. Daardoor kunnen wij – ook in de huidige tijd – die persoonlijke band met onze klanten behouden. Een mooie bevestiging voor die benadering ontvingen we in 2023: we wonnen de Integron Klantbeleving-award!

Als familiebedrijf onderschrijven we de ‘kracht van samen’ en vinden we het belangrijk dat collega’s met recht blij zijn dat ze voor Hendriksen werken. De organisatie richt zich in deze periode dan ook meer en meer op studie en ontwikkeling voor haar medewerkers. Waar er binnen de accountancy-branche veelal structureel wordt overgewerkt, breekt Hendriksen met die trend en zet het daarmee de balans tussen werk en privé op één.

Foto van de directie van Hendriksen; Gerbert-Jan Hendriksen, Gerrit Hendriksen en Chris Rikhof

De huidige directie van Hendriksen: Gerbert-Jan Hendriksen, Gerrit Hendriksen en Chris Rikhof

Vrijblijvend kennismaken?

Wil je vrijblijvend met ons kennismaken? Onze adviseurs staan voor je klaar. Bel ons op 0546 – 62 99 00. Of vraag hieronder vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan nemen we snel contact met je op!

 

Vrijblijvend adviesgesprek

 

Onze diensten

Wij zijn een brede adviesorganisatie. Dat betekent dat we jou – naast de jaarrekening en belastingaangifte – ook verder helpen met bedrijfseconomisch advies, juridische geschillen én een optimale fiscale huishouding.

 

Bekijk onze diensten

 

Gerbert-Jan Hendriksen AA/RB

Accountant / Directie

Gerrit Hendriksen

Directie

Chris Rikhof AA

Accountant / Directie

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.